субота, 21 вересня 2013 р.

Степінь з довільним дійсним показником.

Урок №______
Тема:   Степінь з довільним дійсним показником.
Мета:  Повторити означення степеня. Розглянути властивості степеня з довільним дійсним показником.
Хід уроку.
                I.  Організаційна частина. 
Привітання; визначення відсутніх; Перевірка готовності учнів до уроку. Розкриття загальної мети уроку.
             II.  Актуалізація опорних знань.  
Перевірка наявності домашньої роботи. Визначення типових недоліків у знаннях і причин їх. Ліквідація недоліків.
                   III.               Вивчення нового матеріалу.
Степінь з натуральним показником
Степенем числа a з натуральним показником n, більшим за 1, називається добуток n множників, кожний із яких дорівнює a. Тобто

де a — основа степеня; n — показник степеня.
Степенем числа a з показником 1 є са­­ме число a.
Знак степеня з натуральним показником
1. Якщо основа степеня , то для будь-якого натурального значення n.
2. Якщо, то для будь-якого натурального значення n.
3. Якщо і n — число парне, то. Наприклад:=16..
Якщо і n — число непарне, то . Наприклад:= -16..
Властивості степеня
1. При множенні степенів з однаковими основами залишають ту саму основу, а показники степенів додають:
для будь-якого числа a й довільних натуральних чисел m і n.
2. При піднесенні степеня до степеня основу залишають ту саму, а показники степенів перемножують:
для будь-якого числа a й до­вільних натуральних чисел m і n.
3. При діленні степенів з однаковими основами залишають ту саму основу, а від показника діленого віднімають показник дільника:
для будь-якого числа a й довільних натуральних чисел m і n таких, що  .
4. Щоб піднести до степеня добуток, досить піднести до цього степеня кожний множник і результати перемножити:
для будь-яких чисел a, b і довільного натурального числа n.
5. Щоб піднести до степеня частку, треба піднести до цього степеня ділене і дільник, а потім поділити степінь діленого на степінь дільника:
для будь-яких чисел a і b (b≠0) і довільного натурального числа n.  



          IV.  Закріплення вивченого матеріалу. 
Піднести до степенів: 2, 3, 4, 5.
3, 2, 5, (-3), (-5),

Виконати дії:
.

             V.  Підведення підсумків уроку. 
Ми повторили означення степеня. Розглянули властивості степеня з довільним дійсним показником. Закріпили наші знання під час розв’язання вправ.
          VI.  Домашнє завдання. 
Вивчити властивості степеня.


Немає коментарів:

Дописати коментар